Variant, cal estar alerta.

 

Ara més que mai, tots hem de vetllar per al compliment de les mocions aprovades en el ple de l’Ajuntament de Les Preses i treballar en la comissió de seguiment de l’enllaç Bracons-Olot, la “variant” de Les Preses; cal exigir transparència en tot el què l’equip de govern va parlant amb els diferents actors i no haver d’esperar els reculls premsa per aconseguir informació. Demanem i exigim transparència i treball conjunt. Les pressions pel desdoblament arriben per totes bandes i ja se sap que els interessos econòmics sovint, massa sovint prevalen sobre els territorials i mediambientals. Variant si , desdoblament no… no volem ser només un corredor per mercaderies .

Llegiu l’article del Diari de Girona:

La Generalitat manté la variant de les Preses amb un sol carril Els alcaldes de les Preses, la Vall d’en Bas i Olot i Territori acordaran el traçat final en breu La Generalitat manté que la variant de les Preses serà d’un sol carril per banda, tal com es va acordar fa uns mesos amb els tres municipis afectats: les Preses, la Vall d’en Bas i Olot. És la resposta que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha donat als empresaris gironins durant una reunió mantinguda a Barcelona. A banda d’exposar els motius pels quals defensen la necessitat d’una variant desdoblada, també li han lliurat el manifest que han signat una dotzena d’associacions empresarials de la Garrotxa, Osona i l’Alt Empordà que ja van donar a conèixer el juny passat. «Li hem exposat que una variant d’un sol carril serà ineficient d’aquí a uns anys, perquè no podrà absorbir el volum de trànsit que hi haurà», ha explicat el president del Cercle Euram, “Òscar Rodríguez. La resposta del conseller ha estat que el consens del territori és clau per poder desencallar aquesta obra, molt reivindicada al territori. Hi ha prevista una trobada entre els 3 alcaldes i la conselleria per tal de consensuar el plànol fet sobre el traçat de la variant a la Vall d’en Bas i Olot. És a dir, és possible que aviat Territori i Sostenibilitat publiqui el recorregut. El manifest on es reclama una variant d’Olot i les Preses desdoblada compta amb el suport del Cercle Euram de la Garrotxa, Osona i l’Alt Empordà, de la Unió Intersectorial d’Empresaris de la Garrotxa, de Pimec, de l’Institut Ignasi Villalonga d’Economia i Empresa, de l’Associació d’Empresaris de la Vall d’en Bas, de la Cambra de Comerç de Girona, del Consell Empresarial d’Osona, de l’Associació Comerç Olot i de la Federació d’Associacions de Veïns d’Olot. L’Ajuntament de Ripoll també s’hi ha adherit. La variant d’Olot El traçat de la variant de les Preses i de la Vall d’en Bas s’ha d’ajuntar amb la d’Olot, la qual sí que serà d’un sol carril per banda. El traçat de la variant d’Olot està fet i l’estudi d’impacte ambiental aprovat. Només falta el projecte constructiu, el qual està pendent de l’enllaç amb la N-260 de l’Estat. Fa un any, els alcaldes d’Olot i la Vall de Bianya, el Consell Comarcal i regidors de l’Ajuntament d’Olot van presentar al·legacions sobre l’enllaç de l’Estat, però de moment no han rebut una resposta escrita. L’alcalde d’Olot aviat els durà els resultats

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.